zarabiaj pieniądze

czwartek, 3 marca 2011

Citroen CX

DANE  TECHNICZNE
Wymiary zewnętrzne samochodu Citroen CX Athena



SILNIK
Typ:
gaźnikowy, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy
Usytuowany:
z przodu, w poprzek osi pojazdu, napędzający koła przednie
Silnik samochodu CX Athena i CX Reflex
Data produkcji - od VII 1979
Oznaczenie - 829 A 5
Średnica cylindra - 88,0 mm
Skok tłoka - 82,0 mm
Pojemność skokowa - 1,995 dm3
Stopień sprężania - 9,2
Moc maksymalna - 76,5 kW (104 KM)
Prędkość obrotowa monentu maksymalnego - 3250 obr/min
Czasy rozrządu
-  otwarcia zaworu ssącego  - 20 przed ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego - 60 po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego - 60 przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego - 20 po ZZ
Luz przy kontroli czasów rozrządu
- zawór ssący  - 0,35 mm
- zawór wydechowy  0,35 mm
Układ chłodzenia:
chłodzenie silnika cieczą, układ zawiera pompę, termostat, zbiornik wyrównawczy, chłodnicę i wentylator napędzany silnikiem elektrycznym
Układ smarowania:
pod ciśnieniem, przez pompę zębatą, bocznikowy filtr oleju przykręcony na zewnątrz silnika
Ciśnienie oleju
CX Athena i CX Reflex  ( przy temp. oleju 90 C)
0,14 MPa przy 800 obr/min
0,445 MPa przy 3000 obr/min
Sprzęgło:
cierne, suche, jednotarczowe, wyłączane mechanicznie przez linkę w pancerzu, ze sprężyną centralną, łożysko wyciskowe

Typ sprzęgła CX Athena i CX Reflex - 215 CP 450

Skok jałowy pomiędzy łożyskiem wyciskowym i sprężyną centralną  -  1...1,5 mm

Skok jałowy pedału sprzęgła  -  około 15...20 mm

Skrzynia biegów:

CX Athena i CX reflex
Liczba biegówCX Athena - 4+1  wsteczny

CX reflex - 5+1  wsteczny

Półosie napędowe:

nierównej długości, półoś dłuższa z prawej strony jest podparta w dodatkowym łożysku mocowanym do boku silnika

Przeguby homokinetyczne:

od strony koła typu Rzepa-Birfield (kulowe), od strony skrzynki biegów-trójramienne

Amortyzatory:

dwustronnego działania (nierozbieralne), wbudowane w elementy hydropneumatyczne zawieszenia

Układ kierowniczy:

przekładnia kierownicza typu zębatkowego, bezpieczna kolumna kierownicy z przegubem krzyżakowym i łącznikiem elastycznym

Promień skrętu 5,45 m

Promień zawracania 5,9 m

Układ Hamulcowy:

zasilany i wspomagany z centralnej instalacji hydraulicznej, hamulce przednie zasilane płynem LHM z akumulatora ciśnienia hydraulicznego lub z dodatkowego akumulatora ciśnienia hamulców przednich, hamulce tylne zasilane płynem LHM znajdującym się w instalacji hydraulicznej tylnego zawieszenia

Uwaga: Hamulce przednie przestają działać, gdy zaświeci się lampka kontrolna " brak ciśnienia w układzie hydraulicznym ". Hamulce tylne nie działają, gdy w zawieszeniu tylnym brak ciśnienia i samochód nie jest resorowany ( wahacze tylne oparte o poduszki gumowe )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz